Novinky na Váš email

Chcete zasílat aktuální informace včas? Nechte si zasílat náš newsletter.

Kontakty

Valerie Peclová
Jírova 2201/21
Brno, 62800
e-mail: info@fitclubvalerie.cz
tel: 775 629 862
IČ: 67582915
č.ú. 1810005/5500

SFbBox by smarthappybirthdaywishes.com

 

 

 

 

Power Yoga

 Hodiny power yogy nabízíme jako otevřené skupinové lekce. 

 

Power Yoga je americká verze aštanga jógy, která měla běžným Američanům přiblížit jógu. Tento systém uvedl v podvědomí Bryan Kest v r. 1979, který ji  zjemnil a zjednodušil  v system ne tolik striktní a ne tolik fyzicky náročný. Základní rozdíl je tedy v náročnosti a striktnosti. V ČR je power joga prezentována od r. 2001 a to V. Krejčíkem, který je také jejím jediným školitelem.

Hlavní náplní je intenzivní cvičení na sebe navazujících pozic, které posilují a zároveň protahují.

Ásany  jsou cvičeny dynamicky a  plynule opakují jedna za druhou v koloběhu pozdravu slunci v rytmu dechu s cílem uvolnit, protáhnout a posílit celé tělo, redukovat stres.

Pomalý a řízený pohyb v power joze efektivně rozvíjí svaly, zlepšuje se celková kondice těla.

Často ztrácíte energii negativním myšlením. Prožitky, soudy, porovnávání atd. jsou častými příčinami ztráty energie. Powerjóga učí odpoutat se od negativního myšlení a nechat prostor pozitivním myšlenkám. 

Jde o  fyzický i mentální trénink. Při dalším studiu jógy dochází k nalezení odpovědí na existenciální otázky typu: „Kdo jsem“, „Kam jdu“, „Jaký je můj úkol“…Obnovuje spojení člověka s universem. 

 

Power Yoga Therapy je lekce, ve které cvičíme pozice jako v power joze, ovšem s ohledem na páteř a klouby. Nasloucháme svému tělu a vedeme ho pouze tam, kde necítíme žádnou bolest, napětí, tenzi. Obsahem je modifikovaný pozdrav slunci a různé ásany, prováděné s korekcemi, přesným nastavením těla, provázené funkčími dýchacími technikami. Závěr lekce je vyhrazen sekvenci posilování břišních svalů a relaxaci, uvolnění a čerpání energie.Tato lekce je vhodná i pro osoby s bolestmi zad.

  • Před cvičením nejezte 2-3 hodiny těžké jídlo.

  • Dojděte si na toaletu.

  • Cvičte v pohodlném volném oděvu a naboso.

  • Cvičte na své osobní protiskluzné podložce – joga mat.

  • Nepřepínejte své síly.

  • Čím častěji cvičíte, tím jsou účinky intenzivnější.

  • Necvičte přes bolest.

  • Necvičte, když jste nemocní.

  • Vnímejte své tělo a dech.

  • Pozici zacvičte tak, jak vám vaše tělo dovolí a lektor vám pomůže najít správné provedení.

  • Nesoutěžte, cvičte si pro sebe.

  • Pohyby nahoru nádech, pohyby dolů výdech.

  • Nezadržujte dech.

Power joga není vhodná pro klienty trpící rakovinou, cukrovkou, vysokým krevním tlakem, epilepsií, srdečními chorobami, HIV, meningitidou, roztroušenou sklerózou a s problémy pohybového aparátu. 

Těhotenství – lépe přejít na gravid jógu

Cíle Power jogy:

správné držení těla, rozvoj flexibility, rozvoj síly, vyrovnání svalových dysbalancí, formování postavy, uvolnění zad a páteře, zlepšení koncentrace, umění relaxovat, zvýšení vitality – obnovení přirozeného toku energie v těle.

Co Power jogu ovlivňuje:

Imunitní systém, svalové napětí, upravuje sklon pánve, uvolňuje hrudník, kyčelní klouby a pánev, zlepšuje cirkulaci krve, lymfy a kyslíku, posiluje imunitní systém, zlepšuje kvalitu dýchání, pracuje s břišními svaly a s celým HSS, učí nás sebepoznání, formuje postavu.

Proč cvičit Power jogu:

  • Vytvoří fungující celek z těla, duše i mysli.

  • Prorýsuje a transformuje celé tělo.

  • Zlepšuje výživu těla.

  • Redukuje stres a napětí.

  • Pomáhá nalézt vnitřní mír a klid.

  • Zlepšuje koncentraci.

  • Kultivuje pozitivní energii.

  • Může pomoci při hledání cesty ke spiritualitě.

Cvičte alespoň 2x až 3 x týdně, po třech měsících zvládnete techniku pozic Pozdrav slunci a ásany. Potom se můžete konečně začít soustředit na radost z pohybu.