• dvd_header.png
  • fitclub_header.png
  • stott_header.png
  • stroje_header.png

Novinky na Váš email

Chcete zasílat aktuální informace včas? Nechte si zasílat náš newsletter.

Kontakty

Valerie Peclová
Jírova 2201/21
Brno, 62800
e-mail: info@fitclubvalerie.cz
tel: 775 629 862
IČ: 67582915
č.ú. 1810005/5500

SFbBox by smarthappybirthdaywishes.com

 

 

 

 

Bolest zad

 

Za některé potíže a bolesti  v oblasti zad si můžeme sami. Některé nám způsobí zranění či genetické informace.

Současný životní styl přinesl civilizační faktory jako je  vysedávání u počítače, minimum nejpřirozenějšího lidského pohybu – chůze, nošení těžkých tašek….tím vším zapomínáme na správné držení těla a pokud se k přirozenému a pravidelnému pohybu nevrátíme, naše potíže se budou stupňovat.

Bolest zad může být krátkodobá, způsobená nesprávným pohybem nebo dlouhodobá, za kterou mohou celkově ochablé svaly. Tyto potíže má 60 % obyvatelstva už  ve věku kolem 30 let. V padesáti letech již trpí 80 % populace.

Krční páteř

Špatné držení těla při práci s počítačem, naklánění hlavy během telefonování, při čtení nebo ručních pracích, podceňování protažení krční páteře po cvičení.

Změny v oblasti krční páteře jsou velmi závažné a mohou způsobovat i migrény. Úsek 7 obratlů nese velkou váhu hlavy a umožňuje její pohyb ve všech směrech.

Hrudní páteř

Při zbytečném naklánění u psacího stolu, jednostranné nošení kabelky nebo notebooku na rameni, špatný pohybový návyk držení těla z gymnastiky apod.  Důležité je pracovat na správném zakřivení hrudní páteře a to flexemi a extenzemi, dle potřeby.

Bederní páteř

Jehlové podpatky, noha přes nohu, špatné ohýbání a zvedání těžkých předmětů či dětí způsobuje značné bolesti v této oblasti a také v sousední v SI skloubení ( esíčka, kříže ). Pro bezbolestnou bederní páteř je nutné pracovat na správné funkci jejího stabilizátoru, což jsou břišní svaly.

Náprava přichází v praktikování pravidelného cvičení ,  kdy kombinujeme cviky uvolňovací, protahovací a posilovací.

Všechny tyto techniky nabízí cvičební styl pilates, jak v matwork lekcích, tak při cvičení na pilates strojích - reformer, cadillac, chair, arc barrel, spine corector.